Total Pageviews Huda

Friday, 22 November 2013

Oo Oo Balik Kampung

Assalamualaikum wbt semua....

Petang-petang ni buat apa ya? Huda masih di kampung. 

Holiday katakan. Haha.

Semalam Hamkahaiy seronok main air banjir kat sawah. 

Dululah sawah, sekarang dah tak tanam padi.

Suka tengok gelagat budak 'bandar' masuk kampung. 

Habis semua dia nak kejar. 

Sampai tak terkejar Huda ni.

Duk kampung best dapat 'release tension', jalan-jalan umah mak-mak saudara.

Sebelah ayah sorang pun tak rapat. 

Lagi satu saudara mara sebelah ayah tinggal di bandar. 

Dah takde yang duk kampung.

Nenek Huda pulak memang suka bawak balik 'harta karun' khazanah kampung.

1. Buah 'kemunting'. 

  • Ni gelaran orang kampung di negeri Terengganu sahaja. Kat lain-lain Huda tak tahu apa pulak namanya. Rasanya manis2. Hitam buahnya. Pokoknya renek-renek.

2. Siput. 

  • Huda pun tak tau apa nama siput ni. Tapi dalamnya siput 'babi'. (Rosak kesopananku. Haha.) Cengkerangnya macam umang-umang. (Udang yang pakai cangkerang tu).

3. Pokok Gelendang. 

  • Entah macam mana ejaannya. Huda tibai je. Hihi. Pokok ni buat ubat penyakit kulit air. Zaman moden sekarang pun perlukan ubat-ubat tradisional ni taw. Kalau tak boleh sembuh cara moden ikhtiar / usaha cara tradisional pulak.

Yang mana nak cantik, sihat & cergas.

Huda ada pelbagai set kesihatan. Set budjet dan Set Ciput pun ada.

Hubungi Huda di :
Call / SMS / Whatsapp : 0179863963
Facebook : vitamin cantik paka
E-mail : n_hudalias@yahoo.com.my

Buah Kemunting

Pokok Gelendangan