Total Pageviews Huda

Friday, 18 October 2013

Kehebatan Collagen Bukan Lagi Satu Rahsia!!

Pada zaman sekarang, penggunaan collagen sudah tidak asing lagi untuk kecantikan kulit. sebut cahaya collagen, pastinya tergampar untuk awet muda, kulit tegang dan cerah. dimana-mana orang mempromosikan collagen. Tapi betul ke collagen hanya untuk kulit yang gebu mulusawet muda sahaja atau ada lagi manfaat nya?? haaa.....jangan terkejut kalau saya kata ada 1001 khasiat collagen untuk kesihatan dari rambut hingga ke kaki. Tak percaya??

Jom kita ungkaikan Kehebatan Collagen Bukan Lagi Satu Rahsia!!

Collagen adalah sejenis protein yang merangkumi 65% protein di dalam badan manusia. Collagen adalah SANGAT PENTING di dalam tubuh kita kerana ia mempunyai sifat yang UNIK dan ISTIMEWA.

Hmm...unik dan istimewa?? Ok, apa kata kita main-main analogi sikit untuk memudahkan pemahaman kita.

1. Collagen seperti Gam UHU-All Purpose Adhesive



Haa...tgk dekat kotak kotak Gam UHU tu. Tertulis "All Purpose Adhesive". Begitu juga dengan collagen. Collagen sebagai pelekat segala jenis di setiap badan kita seperti di dalam otot, ligamen, salur darah, rambut, lutut, kaki dan semua lah. Boleh bayangkan tak kalau badan kita tiada collagen??? Terbayang jap tulang-tulang rangka tak bersambung. Heee....seramnyaa....

Haa...tahukah anda?? Perkataan Collagen berasal daripada perkataan Greek yang bermaksud "Colla" atau glue. :)

2. Collagen seperti GETAH



Perasan tak getah yang kita ikat sayur atau apa-apa barang, kalau digunakan selalu lama-lama akan hilang kenyal, merekah dan putus? Begitulah perumpamaan dengan collagen dalam badan kita. Makin kita meningkat usia, kekenyalan dan kekuatan regangan collagen makin berkurang. Senang je nak nampak kesannya. Sedar atau tanpa sedar, badan kita cepat rasa letih, sakit sendi sana sini dan lemah otot-otot badan..betul tak?? :)

Haa, mesti ramai yang tidak tahu bahawa badan manusia boleh menghasilkan collagen sendiri dan bila umur mencecah 20-an kadar penghasilan akan berkurangan sebanyak 1.5% per year. Cuba congak kalau umur kita dah masuk 30-an. Collagen dah banyak 'putus' ni, penghasilan collagen pula makin berkurang. Opss!! (berapa collagen je yang tinggal ni..hee)

3. Collagen seperti STEEL BAR bangunan



Kalau cerita pasal bangunan dengan jurutera memang best. Dalam pembinaan sesebuah bangunan, RANGKA BESI adalah sangat penting untuk structure yang kuat. Sebagaimana kerangka besi penting dalam pembinaan bangunan, begitu juga collagen penting di dalam badan kita sebagai RANGKA SOKONGAN. Kalau rangka bangunan sesebuag bangunan lemah, bangunan akan RUNTUH. Kalau dalam kes manusia, agaknya apa akan jadi yer bila rangka sokongan kita lemah??

So, rasanya dengan keterangan 'gam', 'getah' dan 'steel bar' ramai yang dah faham apa maksud saya dengan 1001 khasiat collagen untuk kesihatan dari rambut hingga ke kaki, kan. Percaya atau tidak, collagen bukan sahaja bertindak untuk kulit wajah atau awet muda, malahan khasiatnya untuk keseluruhan tubuh badan supaya KEKAL CANTIK & SIHAT!!

Chop!! Sebelum saya tutup entry saya, disini saya ringkaskan khasiat collagen :-


Pembentukan otot atau mengelakkan otot kejang
Membaik pulih organ seperti jantung dan paru-paru
Memulihkan sakit-sakit sendi
Penurunan berat badan
Menjadikan kuku lembut & bersinar
Rambut lebih sihat dan lebat.

Banyak lagi yang saya akan kongsikan berkenaan collagen dalam next entry saya. (anak dah merengek kelaparan ni). Jika masih tercari-cari collagen yang SEMULAJADI, SELAMAT dan BERKESAN, anda boleh dapatkan Shaklee Collagen Powder daripada saya. Next entry saya akan ceritakan kenapa saya amat syorkan Collagen Shaklee ni yer. Tunggu!!!

Kebetulan bulan ni ada PROMOSI SUPER HEBAT, jangan lepaskan yer!! Dijamin anda akan berpuas hati dengan hasilnya...BEST woo!! 


Dengan setiap pembelian 6 kotak, anda akan mendapat :-

  • PERCUMA sekotak Collagen Powder bernilai RM298 (BUY 6 free 1)
  • PERCUMA Kos Penghantaran
  • PERCUMA CoQ Health bernilai RM124 (supplement khas untuk kesihatan jantung dan untuk golongan yang mudah penat)
  • PERCUMA keahlian Shaklee bernilai RM65
  • CASH BONUS bernilai lebih RM110 dari Shaklee
  • ** Jumlah keseluruhan BONUS untuk anda ialah RM597!

Hubungi saya di :

whatsapp : 0179863963
e-mail : n_hudalias@yahoo.com.my