Total Pageviews Huda

Thursday 17 October 2013

Kolagen Haus, Punca Sakit Sendi Lutut

Ramai rakyat Malaysia mengalami sakit lutut dan sendi. Faktor usia adalah salah satu penyebab kepada masalah yang dihadapi, sebab itu berikan yang terbaik pada lutut dan sendi bagi mengatasi masalah yang dihadapi.



Sakit lutut berlaku sebab tulang rawan mula haus dan terhakis, dan juga sebab bahan bernama KOLAGEN dalam tulang rawan mula rosak.

50% dari tulang rawan memang terdiri dari kolagen. Kolagen inilah yang membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang. Tapi lepas umur 20-an, kolagen ini sedikit demi sedikit terhakis dalam tulang rawan (cartilage).

Secara lumrahnya, badan akan sentiasa mengeluarkan kolagen sendiri tapi bila meningkat usia, jumlah kolagen yang dihasilkan oleh badan tak cukup untuk top-up yang sepatutnya diperlukan kolagen-kolagen yang rosak tu.

Bila kolagen makin terhakis, bahagian tulang lain akan turut rosak. Macam domino effect pulak. Besar taw peranan kolagen dalam tulang rawan ni. 



Kolagen berfungsi memberi regangan kepada sendi, menjaga rangka lutut, dan pada masa yang sama memelihara tulang rawan yang mula rosak. Bila kolagen mula rosak, lutut akan mula membengkakadan tulang kat bahagian lutut akan mula membesar melebihi rangka lutut. Ramai yang risau apabila pilihan terakhir untuk menghilangkan sakit sendi ialah dengan pembedahan.Ada cara lain tak selain 'operation' untuk menghilangkan sakit sendi lutut? Kat sinilah, kita perlu gantikan kolagen yang rosak kat lutut tu dengan supplement kolagen. Kat sini saya suka nak syorkan supplement Shaklee Collagen Powder. Camana ye Shaklee Collagen Powder boleh membantu? 

Bila kita sakit lutut dan mula amalkan Shaklee Collagen Powder (SCP). Kolagen dari SCP ini akan diserap oleh tubuh dan seterusnya meresap ke bahagian sendi seperti lutut tadi. Bila sendi lutut menyerap kollagen, secara perlahan kolagen ini akan membaiki bahagian-bahagian yang rosak tadi dan turut mengganti kolagen yang rosak. Secara perlahan-lahan juga bengkak akan dipulihkan dan tulang yang terkeluar dari rangka lutut akan dimasukkan semula ke dalam rangka. Walaupun kolagen bersifat elastik, tapi ia sangat kuat. mengikut ujian klinikal SCP ni akan dapat kesan yang paling best selepas 8 minggu, walaupun sebelum 8 minggu pun boleh je nampak hasil positif. Tapi kalau nak yang betul-betul best, konsisten 8 minggu. SCP ni bukan drugs yea, hence dia menunjukkan kesan secara perlahan dan tak akan bagi -ve side effect. Sempena bulan Oktober ni, Shaklee buat promosi Collagen Powder. Dengan setiap pembelian 6 kotak, anda akan mendapat :-

  • PERCUMA sekotak Collagen Powder bernilai RM298 (BUY 6 free 1)
  • PERCUMA Kos Penghantaran
  • PERCUMA CoQ Health bernilai RM124 (supplement khas untuk kesihatan jantung dan untuk golongan yang mudah penat)
  • PERCUMA keahlian Shaklee bernilai RM65
  • CASH BONUS bernilai lebih RM110 dari Shaklee
  • ** Jumlah keseluruhan BONUS untuk anda ialah RM597!


Berminat untuk mencuba?

Hubungi saya di :

whatsapp : 0179863963
e-mail : n_hudalias@yahoo.com.my

No comments:

Post a Comment